Ahad, 8 Mei 2011

Seminar Maqasid Syari'ah di Shah Alam

SHAH ALAM, 7 Mei:- PAS Pusat dengan kerjasama Dewan Ulamak PAS Pusat menganjurkan satu Seminar Maqasid Syari'ah yang diadakan di Dewan Jubli Perak Bangunan Sultan Salahudin Abd Aziz Shah di sini.

Peserta Seminar sekitar 700 orang adalah terdiri dari AJK Syura Ulamak, AJK PAS Pusat, Ahli Dewan Negara, Ahli Dewan Rakyat, ADUN-ADUN , AJK Harian Badan Perhubungan Negeri, AJK Kerja Dewan Ulama' Pusat dan Negeri2,
AJK Kerja Dewan Pemuda Pusat, AJK Harian Dewan Pemudadan Muslimat Negeri2 dan AJK Harian PAS Kawasan dari seluruh negara.


Program yang berlangsung dari jam 9.00 pagi sehingga jam 2.00 petang itu dihadiri oleh Presiden PAS, YB. Dato' Seri Tuan Guru Haji Abdul Hadi Awang sebagai pembentang utama kepada kertas kerja bertajuk Maqasid Syari"ah.

Selepas Pembentangn kertas kerja tersebut diulas oleh dua pengulas iaitu oleh Ketua Dewan Ulamak PAS Pusat, YB. Dato' Ustaz Haji Harun Taib dan pengulas kedua pula ialah Menteri Besar Kedah, YAB Dato' Seri Ustaz Haji Azizan And Razak yang juga merupakan Pesuruhjaya PAS Kedah dan disusuli sesi soal jawab.

Dato' Seri Ustaz Azizan sedang mengulas kertas kerja tersebut

antara yang hadir


Dato' Seri Tuan Guru Presiden sedang membentang kertas kerja

wakil PAS Merbok

Pemangku Ketua Urusan Ulama' PAS Merbok

di Masjid SSAAS

Tiada ulasan:

Wira BERSIH 2.0 Merbok

Wira BERSIH 2.0 Merbok
Sdr Mohd Zal - Ketua Pemuda Cawangan Pantai CIcar

Saksikanlah Sendiri